Aktualności
Pismo Dyrektora Departamentu Ewidencji Producentów i Rejestracji Zwierząt, ARiMR informujące o podpisaniu umowy z dostawcą środków identyfikacji w zakresie dostarczania wszczepianych transponderów dla gatunków: bydło, owce, kozy, jeleniowate, wielbłądowat
Treść pisma - plik w formacie PDF
Pełna lista dostawców zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2023 r. poz. 1815) dostępna jest pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/arimr/irz-lista-dostawcow.
Prowadzenie w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. dokumentacji leczenia zwierząt przez właścicieli lub posiadaczy zwierząt, od których lub z których pozyskuje się żywność
Komunikat Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesława Siekierskiego
W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2024 r. nowego brzmienia przepisu art. 53 ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2023 r. poz. 1075), uwzględniając fakt, że do tego terminu system teleinformatyczny służący
prowadzeniu dokumentacji leczenia zwierząt przez właścicieli lub posiadaczy zwierząt, od których lub z których pozyskuje się żywność, nie zostanie udostępniony przez Głównego Lekarza Weterynarii, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że system ten zostanie udostępniony w terminie późniejszym.
O terminie udostępnienia przez Głównego Lekarza Weterynarii systemu teleinformatycznego poinformuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, z odpowiednim wyprzedzeniem.
W związku z powyższym, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia udostępnienia przez Głównego Lekarza Weterynarii ww. systemu dokumentacja stosowanych produktów leczniczych oraz dokumentacja leczenia zwierząt powinna być prowadzona przez właścicieli lub posiadaczy zwierząt, od których lub z których pozyskuje się żywność, odpowiednio na podstawie przepisów art. 108 rozporządzenia PE i Rady (UE) 2019/6 z dnia 11 grudnia 2018 r. oraz na podstawie przepisów art. 102 rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/429 z dnia 9 marca 2016 r. Ww. przepisy określają zakres danych, które obejmuje dokumentacja stosowanych produktów leczniczych oraz dokumentacja leczenia zwierząt oraz dotyczą kwestii przechowywania i udostępniania tej dokumentacji właściwym organom.
Mając na względzie, że przywołane przepisy unijne nie określają wzoru tej dokumentacji, ale stwarzają możliwość jej prowadzenia w formie papierowej lub elektronicznej, dopuszczalne jest przyjęcie prowadzenia tej dokumentacji w jednej z tych form, z wykorzystaniem wzoru stosowanego dotychczas.
W świetle tych okoliczności niewykonanie obowiązku określonego w art. 53 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt do czasu udostępnienia systemu teleinformatycznego przez Głównego Lekarza Weterynarii nie stanowi wykroczenia, o którym mowa w art. 85 ust. 1 pkt 4 i pkt 7 ww. ustawy.
Komunikat - plik w formacie PDF
Komunikat Naczelnej Izby Aptekarskiej w sprawie zasad realizacji recept wystawianych przez lekarzy weterynarii na produkty lecznicze lub leki recepturowe przeznaczone dla ludzi, które będą stosowane u zwierząt
Treść komunikatu:
"W odpowiedzi na zapytania płynące z aptek w sprawie zasad realizacji recept wystawianych przez lekarzy weterynarii informujemy, że w zakresie tych recept nie nastąpiły żadne istotne zmiany zarówno w zasadach ich wystawienia, jak i w zasadach ich realizacji.
Szczegółowe reguły dotyczące wystawienia przez lekarzy weterynarii recept na produkty stosowane u ludzi, które będą stosowane u zwierząt określa rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 maja 2003 r. w sprawie wystawiania przez lekarzy weterynarii recept na produkty lecznicze lub leki recepturowe przeznaczone dla ludzi, które będą stosowane u zwierząt (Dz.U. Nr 97, poz. 891, z późn. zm.).
Recepty te nadal są wystawiane tylko w postaci papierowej dla każdej grupy ordynowanych na nich produktów.
Jedyna znacząca zmiana dotycząca recept wystawianych przez tę grupę uprawnionych została wprowadzona w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept (Dz.U. z 2023 r. poz. 487). Osoba wystawiająca receptę będąca lekarzem weterynarii ma obowiązek zamieszczenia na papierowej recepcie weterynaryjnej, na której zaordynowano produkt leczniczy zawierający środek odurzający, substancję psychotropową, o których mowa w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii, unikalnego numeru identyfikującego.
Numer ten, pozyskany przez lekarza weterynarii od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, nanosi się na recepcie w postaci odręcznej lub w postaci nadruku.
Informujemy również, że zmiana art. 95b ust. 1a ustawy – Prawo farmaceutyczne, która weszła w życie w dniu 1 listopada 2023 r. wprowadzająca wymóg wystawiania recept wyłącznie w postaci elektronicznej nie dotyczy recept wystawianych przez lekarza weterynarii na produkty lecznicze zawierające w swoim składzie substancję psychotropową lub środek odurzający, z których którakolwiek substancja lub środek należy do grupy II-N, III-P albo IV-P określonej w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
Ta grupa uprawnionych wystawia recepty na te produkty lecznicze tylko w postaci papierowej, na dotychczas obowiązujących zasadach".
Komunikat Naczelnej Izby Aptekarskiej w sprawie zasad realizacji recept wystawianych przez lekarzy weterynarii na produkty lecznicze lub leki recepturowe przeznaczone dla ludzi, które będą stosowane u zwierząt
Treść komunikatu:
"W odpowiedzi na zapytania płynące z aptek w sprawie zasad realizacji recept wystawianych przez lekarzy weterynarii informujemy, że w zakresie tych recept nie nastąpiły żadne istotne zmiany zarówno w zasadach ich wystawienia, jak i w zasadach ich realizacji.
Szczegółowe reguły dotyczące wystawienia przez lekarzy weterynarii recept na produkty stosowane u ludzi, które będą stosowane u zwierząt określa rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 maja 2003 r. w sprawie wystawiania przez lekarzy weterynarii recept na produkty lecznicze lub leki recepturowe przeznaczone dla ludzi, które będą stosowane u zwierząt (Dz.U. Nr 97, poz. 891, z późn. zm.).
Recepty te nadal są wystawiane tylko w postaci papierowej dla każdej grupy ordynowanych na nich produktów.
Jedyna znacząca zmiana dotycząca recept wystawianych przez tę grupę uprawnionych została wprowadzona w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept (Dz.U. z 2023 r. poz. 487). Osoba wystawiająca receptę będąca lekarzem weterynarii ma obowiązek zamieszczenia na papierowej recepcie weterynaryjnej, na której zaordynowano produkt leczniczy zawierający środek odurzający, substancję psychotropową, o których mowa w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii, unikalnego numeru identyfikującego.
Numer ten, pozyskany przez lekarza weterynarii od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, nanosi się na recepcie w postaci odręcznej lub w postaci nadruku.
Informujemy również, że zmiana art. 95b ust. 1a ustawy – Prawo farmaceutyczne, która weszła w życie w dniu 1 listopada 2023 r. wprowadzająca wymóg wystawiania recept wyłącznie w postaci elektronicznej nie dotyczy recept wystawianych przez lekarza weterynarii na produkty lecznicze zawierające w swoim składzie substancję psychotropową lub środek odurzający, z których którakolwiek substancja lub środek należy do grupy II-N, III-P albo IV-P określonej w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
Ta grupa uprawnionych wystawia recepty na te produkty lecznicze tylko w postaci papierowej, na dotychczas obowiązujących zasadach".
Sympozjum pamięci prof. dr. hab. Zdzisława Larskiego. VII Zjazd Absolwentów Rocznika 1974 – 1979 Wydziału Weterynaryjnego ART w Olsztynie
Obecny zjazd - to wdrożenie w życie decyzji podjętych przed rokiem w Płocku: odbył się 15 i 16 września 2023 r. i był spotkaniem na macierzystym wydziale połączonym z uczczeniem pamięci prof. dr. hab. Zdzisława Larskiego (1919 – 2015). Przygotowanie jego – to zorganizowanie sympozjum poświęconego profesorowi Larskiemu wraz z ufundowaniem tablicy pamiątkowej i uzgodnieniem jej treści oraz przygotowanie spotkania absolwentów. Ciężar zorganizowania sympozjum spoczął na absolwentach - lek. wet. Jacku Gruszczyńskim i Tomaszu Zdolińskim oraz opiekunie ich roku - prof. dr. hab. Józefie Szarku i na kierowniku Katedry Mikrobiologii i Immunologii Klinicznej – prof. dr. hab. Andrzeju K. Siwickim, przy olbrzymim wsparciu ze strony dziekana Wydziału Medycyny Weterynaryjnej – prof. dr. hab. Bogdana Lewczuka. Sympozjum sponsorowane było przez Warmińsko-Mazurską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną i SLW BIOLAB Weterynaryjne Laboratorium Diagnostyczne w Ostródzie – serdecznie dziękujemy. Organizacją zjazdu zajęli się J. Gruszczyński, T. Zdoliński, J. Szarek oraz lek. wet. Joanna Jezierska-Kulik, a wsparcie uzyskali ze strony Stowarzyszenia Absolwentów UWM w Olsztynie – prezesa dr. inż. Bolesława Pilarka i mgr Agnieszki Szulich. Odbyło się wiele rozmów z dziekanem Wydziału Medycyny Weterynaryjnej prof. dr. hab. Bogdanem Lewczukiem, rodziną prof. Larskiego, a zwłaszcza z jego synem - lek. wet. Wojciechem Larskim.
Sympozjum poświęcone prof. dr. hab. Zdzisławowi Larskiemu – „Wirusologia weterynaryjna XXI wieku” miało miejsce na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej 15 września 2023 r. Podczas tego wydarzenia rodzinę prof. Larskiego reprezentowali: córka profesora – Ewa Kamionowska z mężem lek. wet. Markiem Kamionowskim i córkami, wnuczka profesora - prof. dr hab. Magdalena Larska (też lek. wet.) z córką, oraz synowa profesora - Barbara Larska. Sympozjum otworzył dziekan wydziału prof. dr hab. Bogdan Lewczuk.
Sesję I zapoczątkował referat lek. wet. Jacka Gruszczyńskiego: Dlaczego wspominamy profesora Zdzisława Larskiego? Autor wystąpienia szeroko umotywował zasadność wyboru. Podał m.in., że prof. Larski przybył do Olsztyna 07 lipca 1967 r., był współzałożycielem Wydziału Weterynaryjnego i długoletnim kierownikiem Katedry Mikrobiologii. Scharakteryzował profesora jako człowieka cierpliwego, serdecznego i życzliwego, a jednocześnie wymagającego i sprawiedliwego oraz dbającego o wysoki poziom kształcenia studentów i posiadającego dar przekazywania wiedzy innym. Łączył doskonale naukę z dydaktyką, był pionierem w obrębie wprowadzaniu nauczania wirusologii. Wydał podręcznik „Wirusologia weterynaryjna” i opracował program nauczania wirusologii, który to Polska Akademia Nauk zaakceptowała i zaleciła do wprowadzenia na wszystkich uczelniach w kraju mających w planie studiów mikrobiologię. Kończąc dodał: Dziękujemy, Panie Profesorze, że byłeś wierny ideom prawdy, dobra i piękna, że miałeś odwagę mieć własne zdanie, a także za to, że jesteś w naszych sercach i w naszej wdzięcznej pamięci. Pamięć o Tobie będzie trwać w naszym wspólnym drugim domu, jakim jest nasza Alma Mater.
Następnie prof. dr hab. Magdalena Larska, wnuczka prof. Zdzisława Larskiego, pracująca w Państwowym Instytucie Weterynaryjnym – Państwowym Instytucie Badawczym zajmująca się wirusologią podobnie jak jej pradziadek, przedstawiła referat pt. Prof. dr hab. Zdzisław Larski we wspomnieniach Rodziny. Ukazała pełną charakterystykę profesora – od jego dzieciństwa, poprzez lata młodzieńcze i pracę na uczelni. W swojej relacji, bogato ilustrowanej fotografiami, przybliżyła zebranym profesora jako człowieka, ojca, męża, brata, dziadka i mistrza przekazującego swoją wiedzę. Nakreśliła też dorobek naukowy profesora wskazując, że obejmuje około 320 pozycji i kilka podręczników.
Kończąc Sesję I lek. wet. Tomasz Zdolińskiego zaprezentował referat: Profesor Zdzisław Larski na tle wspomnień absolwenta w poemacie Gdy świat nie wierzy łzom. Rozpoczynając wspomnienia podkreślił fakt, że omawianym wydarzeniem tworząc najnowszą kartę historii wydziału wzbogacamy ją wyrazem naszej bezinteresownej wdzięczności w stosunku do prof. Larskiego. Nakreślił osobowość profesora przywołując spotkania z nim w różnych okolicznościach: na wykładach, egzaminie i podczas występu chóru akademickiego – z których to wyłania się wspaniała postać wybitnego nauczyciela akademickiego i człowieka o wielkiej klasie. Zaprezentował też wiersz swojego autorstwa poświęcony profesorowi Zdzisławowi Larskiemu, będący zarazem ukłonem w stronę naszych Nauczycieli Akademickich. Słowami wiersza ukazał optymizm, swoją wiarę i nadzieję, że w życiu, chociaż ważna jest praca, kariera i pieniądze – to na drugim skrzydle egzystencji jest sfera emocji, których emanacją są łzy.
Sesja II – to dwa referaty: Wirusy olbrzymie i wirofagi – nowe fakty w biologii (prof. dr. hab. Wiesława Deptuły i prof. dr hab. Beaty Deptuły) oraz Nowe zagrożenia wirusologiczne XXI wieku (prof. dr. hab. Andrzeja K. Siwickiego). Prof. Deptuła swój referat poprzedził refleksjami skierowanymi Do Drogich Absolwentów Wydziału Weterynaryjnego ART w Olsztynie Rocznika 1974 – 1979, m.in. bardzo dziękując za to co uczynili wobec jego mistrza, nauczyciela, badacza, pracownika naukowego i wychowawcy.
Na zakończenie Sesji II prof. dr hab. Krystyna Skibniewska, w imieniu swoim i prof. dr. hab. Janusza Guziura, przypomniała niektóre fakty z życia profesora Larskiego. Prezes Okręgowej Rady Warmińsko-Mazurskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej lek. wet. Jacek Łukaszewicz podziękował organizatorom za zorganizowanie sympozjum, w tym godne uczczenie pamięci prof. dr. hab. Zdzisława Larskiego, a zwłaszcza za ufundowanie tablicy. Prezes Stowarzyszenia Absolwentów UWM w Olsztynie dr. inż. Bolesław Pilarek pokreślił fakt zorganizowania sympozjum słowami Tadeusza Kotarbińskiego: Przeszłość zachowana w pamięci jest częścią teraźniejszości. Ponadto w uznaniu zasług w działalności na rzecz absolwentów UWM w Olsztynie i poprzedzających go uczelni, wyrażonych zorganizowaniem sympozjum i ufundowaniem tablicy pamiątkowej prof. Larskiemu, wyróżnił J. Gruszczyńskiego, J. Szarka i T. Zdolińskiego Dębowym Laurem Absolwenta UWM w Olsztynie.
Następnie odsłonięto tablicę pamiątkową (wykonaną w marmurze), ulokowaną w budynku przy ul. Oczapowskiego 13, na ścianie przed schodami prowadzącymi do Katedry Mikrobiologii i Immunologii Klinicznej, której profesor Larski był kierownikiem. Tablicę poświęcił Duszpasterz Akademicki ksiądz Mirosław Hulecki, emerytowany proboszcz Parafii p.w. Św. Franciszka z Asyżu. Sympozjum zakończyło zrobienie zdjęcia zbiorowego wszystkich uczestników tego wydarzenia.
Promenadą Absolwentów, Aleją Wydziałów i urokliwym parkiem absolwenci udali się na uroczysty obiad do restauracji Tafla nad Jeziorem Kortowskim. Tu zaproszonych gości witają kwiatami: Jacek Gruszczyński, Tomasz Zdoliński i Joanna Kulik-Jezierska. Miła atmosfera udziela się wszystkim.
Po obiedzie 15 osobowa delegacja absolwentów udała się na Cmentarz Komunalny w Olsztynie przy ul. Poprzecznej. Tam na grobie Janiny i Zdzisława Larskich złożono kwiaty, zapalono znicze i odmówiono modlitwę w intencji Profesora oraz naszych nauczycieli spoczywających w pobliżu: prof. Henryka Janowskiego i jego żony - prof. Ireny Janowskiej oraz naszych nauczycieli akademickich pochowanych w innych miejscach.
Wieczorem i nocą miał miejsce bankiet w restauracji Tafla - wspólne tańce i długie rozmowy przepełnione wspomnieniami.
Następnego dnia dziekan Wydziału Medycyny Weterynaryjnej prof. dr hab. Bogdan Lewczuk przedstawił prezentację szeroko ukazującą wydział. Padło też wiele pytań na które dziekan szczegółowo odpowiadał. Po takim preludium uczestnicy zjazdu zobaczyli jak dziś wygląda baza naukowo-dydaktyczna wydziału, a oprowadzającym był prof. dr hab. Bogdan Lewczuk. Patrząc na wyposażenie klinik i katedr zobaczono jak ogromny postęp zaistniał w wyposażeniu jednostek. Pojawiały się komentarze wskazujące, że można pozazdrościć obecnym studentom takich warunków kształcenia. Bardzo dziękujemy Panu Dziekanowi za poświęcony nam czas i wszechstronną pomoc.
Kończąc wspomnienia z sympozjum i ze zjazdu serdecznie dziękujemy uczestnikom i osobom, które przez swoje zaangażowanie i życzliwość dołożyły swoją ,,cegiełkę”, aby nasze spotkanie w Kortowie mogło przybrać taki kształt i upłynąć w tak ciepłej, serdecznej i miłej atmosferze! Dziękujemy zarówno prezesowi Stowarzyszenia Absolwentów UWM w Olsztynie – dr. inż. Bolesławowi Pilarkowi i mgr Agnieszce Szulich za poświęcony nam czas i udzielone wsparcie. Dziękujemy darczyńcom za ufundowanie tablicy pamiątkowej poświęconej pamięci prof. dr. hab. Zdzisława Larskiego. Cieszymy się, że pozostawiamy na naszym macierzystym wydziale trwały i zauważalny wkład w jego historię i dzień obecny.
Prof. dr hab. Józef Szarek
Lek. wet. Tomasz Zdoliński
Lek. wet. Jack Gruszczyński
Lek. wet. Joanna Jezierska-Kulik
Olsztyn, Chociszewo, Płock, Stargard, wrzesień 2023 r.
„REDUKCJA ZUŻYCIA ANTYBIOTYKÓW W HODOWLI DROBIU, BYDŁA I ŚWIŃ” - bezpłatne szkolenie online
Szanowni Państwo,
Zachęcamy Państwa do wzięcia udziału w jednodniowych bezpłatnych szkoleniach on-line organizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzonych przez firmę Polski Instytut Rozwoju Sp. z o.o. pn.
„REDUKCJA ZUŻYCIA ANTYBIOTYKÓW W HODOWLI DROBIU, BYDŁA I ŚWIŃ”.
Informacje o szkoleniach
Głównym celem zadania jest podniesienie wiedzy lekarzy weterynarii, studentów weterynarii czwartego i piątego roku studiów oraz doradców rolniczych. Zadanie będzie realizowane w formie szkolenia on-line za pośrednictwem certyfikowanej platformy e-learningowej i komunikacyjnej.
Uczestnikiem szkolenia mogą być:
1) lekarze weterynarii, którzy uzyskali tytuł zawodowy lekarza weterynarii oraz prawo wykonywania zawodu lekarza weterynarii,
2) studenci weterynarii czwartego i piątego roku studiów uczelni na kierunku weterynaria,
3) doradcy rolniczy, którzy posiadają uprawnienia i są wpisani na listę doradców prowadzoną przez dyrektora Centrum Doradztwa Rolniczego.
Szkolenia składają się z następujących obszarów tematycznych:
1) regulacji prawnych dotyczących zjawiska antybiotykooporności oraz strategii dotyczących tego obszaru,
2) antybiotykooporności (definicja, zagrożenia i skutki jakie ze sobą niesie m.in. dla zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska),
3) zużycia antybiotyków w Polsce (trendy w Unii Europejskiej),
4) działań podejmowanych w walce z antybiotykoopornością,
5) podnoszenia świadomości lekarzy weterynarii i producentów żywności pochodzenia zwierzęcego w zakresie ograniczania stosowania antybiotyków,
6) zapobiegania chorobom i ograniczania stosowania środków przeciwdrobnoustrojowych – działania na poziomie gospodarstwa w hodowlach drobiu, bydła i świń.
Program szkolenia - plik w formacie PDF
Każde ze szkoleń kończy ankietą ewaluacyjną. Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienny certyfikat. Szkoleniaodbędąsięwformuleon-linezapośrednictwemplatformye-learningowejClickmeetingwgodzinach9.00-16.00.
Ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Poniżej przedstawiamy terminy szkoleń (stan na dzień 4 października br.):
- Termin I - 18.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin II - 19.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin III - 20.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin IV - 23.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin V - 24.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin VI - 25.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin VII - 26.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin VIII - 27.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin IX - 30.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin X - 31.10.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XI - 06.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XII - 07.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XIII - 08.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XIV - 09.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XV - 10.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XVI - 13.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XVII - 14.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XVIII - 15.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XIX - 16.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XX - 17.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XXI - 20.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XXII - 21.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XXIII - 22.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
- Termin XXIV - 23.11.2023 r. (30 wolnych miejsc)
Jak się zgłosić?
Aby mogli Państwo wziąć udział w wybranym szkoleniu należy wypełnienić formularz zgłoszeniowego dostępnego pod adresem internetowym:
Potwierdzenia zakwalifikowania się zostaną Państwu przesłane na wskazane adresy poczty elektronicznej. Sugerujemy zapisanie się na szkolenie jak najszybciej po otrzymaniu zaproszenia. Po sprawdzeniu kwalifikowalności zgłoszenia oraz jego akceptacji uczestnik otrzyma potwierdzenie rezerwacji drogą elektroniczną. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o zakwalifikowaniu się na preferowany termin decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku jakichkolwiek pytań – jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -16:00 pod numerem tel.: +48 536 237 684 lub +48 576 370 136 oraz e-mail: